استراتژی(Strategy):
استراتژی عبارت است از تمام اقداماتی که به منظور اجرای مأموریت صورت میگیرد که در زیر اهم آن بیان می شود :
- تکیه بر فروش محصوالتی که بیشترین منفعت اقتصادی و اجتماعی را داشته باشد.
- پرهیز از ورود به تجارت محصوالتی که مشمول انحصار میباشند.
- استفاده از راهکارهایی که توان رقابتی را افزایش میدهد.
- بهرهگیری از نیروهای متخصص در هر رشته و امکانات روز.
- حفظ مشتریهای قدیم و جذب مشتریهای جدید.
- پیشبینی تغییرات احتمالی آینده و برنامهریزی دقیق مطابق شرایط جدید.
- استفاده از حداکثر ظرفیت و توان منابع در دسترس.